بسته

بوت استرپ چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه طراحی وب سایت با ابزارها و روش های مختلف امکان پذیر است. بوت استرپ یکی از شگفت انگیزترین و مفیدترین ابزار برای ایجاد انواع وب سایت ها است. بوت استرپ می تواند برای ایجاد و توسعه هر صفحه وب و برنامه وب استفاده شود. در واقع این فریم ورک یکی از فریمورک های قدیمی است و مشکلاتی دارد. در این مطلب می خواهیم به طور مفصل بوت استرپ، اهمیت آن و مزایا و معایب این ابزار را تعریف کنیم.

Bootstrap چیست؟

بوت استرپ یک فریم ورک طراحی وب است که توسط توسعه دهندگان توییتر برای استفاده داخلی توسعه یافته است. بوت استرپ پس از مدتی در دسترس عموم قرار گرفت و به مجموعه ای از ابزارهای مناسب برای توسعه رابط های کاربری با هر پیچیدگی تبدیل شد.

اکنون Bootstrap یک مجموعه ابزار HTML ، CSS و JS منبع باز و رایگان است. هنگامی که توسعه دهنده وب Bootstrap این فایل‌ها را به صفحه متصل می‌کند، تعداد زیادی کلاس و اجزای آماده برای طرح بندی در دسترس قرار می‌گیرد. از بوت استرپ برای ایجاد و طراحی وب سایت‌های ریسپانسیو در زمان کم استفاده می‌شود.

بوت استرپ چیست و چه کاربردی دارد؟

اهمیت و کاربرد بوت استرپ

دلایل زیادی برای استفاده از Bootstrap برای توسعه وب سایت وجود دارد. چارچوب Bootstrap نه تنها توسط توسعه دهندگان مستقل وب سایت بلکه توسط شرکت‌ها نیز استفاده می‌شود. زمینه اصلی کاربرد بوت استرپ، توسعه و طراحی سایتهای مختلف است. در میان سیستم‌های مشابه (Foundation ، UIkit ، Semantic UI ، InK و غیره) ، چارچوب Bootstrap محبوب‌ترین چارچوب است.

طراحی و ایجاد ظاهری زیبا و مناسب برای وب سایت ها و صفحات وب بسیار مهم است. طراحان وب سایت در کنار برنامه نویسی قوی باید راه هایی برای ارائه آن ها به گونه ای بیابند که برای کاربر جذاب باشد. نشان دادن خروجی کاربر به روشی کاربرپسند در طراحی وب سایت بسیار مهم است. بوت استرپ به طراحان و برنامه نویسان اجازه می دهد تا از طرح های پیش فرض استاندارد برای صفحات وب خود استفاده کنند. استفاده از این طرح ها امکان ایجاد سایت های استاندارد با ارائه جذاب را فراهم می کند.

بوت استرپ توابع و دستورات مناسب را ایجاد کرده و به برنامه نویسان ارائه می دهد. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان در طراحی و ایجاد وب سایت می شود، بلکه منجر به یک نتیجه نهایی در سطح جهانی می شود. به همین دلیل بوت استرپ در طراحی و تولید وب سایت بسیار مهم است.

مهمترین کاربرد بوت استرپ این است که توسعه دهندگان وب می توانند بدون نگرانی در مورد طراحی بر روی کار توسعه تمرکز کنند و به سرعت شروع به ایجاد یک وب سایت زیبا کنند.

بوت استرپ چیست و چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین مزایای بوت استرپ کدامند؟

بوت استرپ با استفاده از طرح‌ها و قالب‌های آماده، طراحی سایت را بسیار آسان می‌کند. در ادامه مهم‌ترین مزایای چارچوب بوت استرپ معرفی شده‌اند.

سازگاری با مرورگرهای مختلف

سایت‌های ایجاد شده با Bootstrap به طور یکسان در تمام دستگاه‌های مختلف و همچنین مرورگرهای مختلف نمایش داده می‌شوند.

راحتی در استفاده

از دیگر مزایای بوت استرپ این است که کار با بوت استرپ بسیار آسان است. این کار فقط به مهارت‌ و دانش اولیه برای کار با طرح‌بندی و لایه‌بندی نیاز دارد.

یادگیری آسان bootstrap

یادگیری بوت استرپ نیز بسیار آسان است. تعداد قابل توجهی ویدیو و آموزش مفید وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بدون هیچ مشکلی Bootstrap را درک کرده و به آن مسلط شوید. علاوه بر این، بیشتر کدهای این فریم ورک از پیش نوشته شده است و می توان از آن برای طراحی استفاده کرد.

به زبان ساده، سایت مرجع بوت استرپ یکی از بهترین منابع موجود برای یادگیری این چارچوب است. هر کد در وب سایت ارائه دهنده اسنیپت با جزئیات کامل توضیح داده شده است. توضیحات همچنین شامل یک کد نمونه برای پیاده سازی مبتدی است که فرآیند یادگیری را حتی برای مبتدیان ساده می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک جزء را انتخاب کنید، کد را کپی کنید، آن را در صفحه خود قرار دهید و تغییرات را اعمال کنید.

اجزای موجود در آن

بوت استرپ شامل مجموعه کاملی از کامپوننت ها است که می توانید به راحتی در طراحی وب سایت از آنها استفاده کنید. افزودن عناصر طراحی جذاب به وب سایت خود با استفاده از بوت استرپ نه تنها کار آسانی است، بلکه باید نمایشگر یا دستگاهی را که برای مشاهده آنها استفاده می کنید بدون در نظر گرفتن اندازه صفحه به دقت طراحی کنید.

بوت استرپ چیست و چه کاربردی دارد؟

وجود قالب آماده

بسیاری از قالب های موجود برای سیستم های مدیریت محتوا با استفاده از Bootstrap Framework توسعه یافته اند که سطح کیفیت Bootstrap را نشان می دهد. اساسا، این فریم ورک شامل اجزای CSS، HTML و JavaScript و همچنین سبک ها و فونت های خاص خود است.

معایب Bootstrap

در کنار مزیت‌های مهم گفته شده برای بوت استرپ برخی از معایب نیز وجود دارد که باید به آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

قالب‌های مشابه

سایت های توسعه یافته با بوت استرپ مشابه هم هستند، با ساختار یکسان، دکمه های مختلف و بخش های بسیار شبیه به یکدیگر. همانطور که گفته شد، شما باید از تمام ابزارهای ارائه شده توسط Bootstrap آگاهی کامل داشته باشید تا بیشترین بهره را از توسعه وب سایت خود ببرید. استفاده از این برای برخی از پروژه ها مناسب نیست زیرا همه سایت های ایجاد شده با این فریم ورک شبیه یکدیگر هستند.

عدم سازگاری با مرورگرهای قدیمی‌تر

از آنجا که بوت استرپ سعی می‌کند با زمان هماهنگ باشد و دائماً به روزرسانی می‌شود، در نتیجه، ممکن است سایت‌های موجود در بوت استرپ در مرورگرهای قدیمی به درستی نمایش داده نشوند.

چه سایت‌هایی را می‌توان با بوت سترپ طراحی کرد؟

پنل های مدیریت سایت های فروشگاهی، سایت های شرکتی، سایت های خبری، سایت های فروش، قالب های سیستم مدیریت محتوای مدیترانه وردپرس و جوملا. در واقع شما می توانید هر سایتی را با فریم ورک بوت استرپ طراحی کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد فریم ورک بوت استرپ دارای مزایا و کاربردهای زیادی در طراحی وب سایت و نرم افزارهای تحت وب است. استفاده از این چارچوب باعث می‌شود در زمان کم طراحی کاملا استاندارد و کاربر پسند ایجاد شود. البته این چارچوب بهترین چارچوب برای طراحی وب سایت نیست اما مزایای زیادی برای استفاده از آن وجود دارد.